خبرنگاران مشهد، نائب‌الزیاره خبرنگاران شهید غزه شدند + فیلم اکران مستند امیدبان در سینما مهر کوهسنگی مشهد آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کپی برابر محرومیت؟ | ماجرای کپی‌برداری از یک نمایشنامه و واکنش‌ها به حکم شورای نظارت بر تئاتر مشهد کنسرت «پازل» روی صحنه سالن میلاد + زمان برگزاری آلبوم شریفیان در میان بهترین‌های سال ۲۰۲۴ مجله سانگ لاینز آلبوم «برهان من» منتشر شد ویژه‌برنامه‌های تلویزیون در ۱۴ و ۱۵ خرداد + زمان پخش مهران مدیری با «ساعت ۶ صبح» در راه سینما «جان برنساید» نویسنده اسکاتلندی درگذشت فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد + جزئیات بهروز افخمی «فرزند صبح» را به هوش مصنوعی می‌سپارد همه‌چیز در مورد سریال «در انتهای شب»، سریال جدید پارسا پیروزفر + بازیگران، خلاصه داستان و زمان پخش این جای خالی دیگر پر نمی‌شود ماه آسمان نگارگری | درباره استاد «رضا بدرالسما» مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) از «تگزاس ۳» تا «خجالت نکش ۲» | رقابت در گیشه سینما‌ها داغ‌تر می‌شود نبشتن ز گفتن فزون‌تر شناس
سرخط خبرها

شهرآرا؛ رسانه مسئله محور

  • کد خبر: ۱۶۵۷۳۸
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
شهرآرا؛ رسانه مسئله محور
گروه جامعه روزنامه شهرآرا در حوزه مسائل اجتماعی رسانه «مسئله محور» است.

یکم| همین که برای چهاردهمین سالروز انتشار روزنامه شهرآرا یادداشت می‌نویسیم بسیار مهم است، مگر یک شهر چند خبر می‌تواند داشته باشد که سال هاست روزنامه منتشر می‌شود. به نظر می‌رسد شهرآرا نشان داد مشهد از سایر شهر‌ها متمایز است، حداقل از این بابت که حتی شهرآرامحله دارد و هنوز آن قدر بی سوژه نشده که دست خبرنگارانش خالی باشد.

چهره ها، موضوع ها، اقدامات، چالش‌ها و از همه مهم‌تر هویت محلات مشهد به عنوان خرده فرهنگ‌ها هنوز از همان پویایی سال اول انتشار برخوردارند. این ویژگی اختصاصی مشهد است که هرروز روزنامه دارد. در دوره‌ای که همه چیز پایتخت زده شده و باید همه رسانه‌ها ملی و در مرکز باشد، شهرآرا سنگر استقامت در برابر الگویی فکری است که اهمیت چندانی برای زیست بوم قائل نیست؛ بنابراین شهرآرا از این منظر فرصت و پاسخ به یک مسئله اساسی در حیات رسانه‌های محلی است.

دوم| گروه جامعه روزنامه شهرآرا در حوزه مسائل اجتماعی رسانه «مسئله محور» است. شناسایی درست، سفیداندیشی در آسیب‌های اجتماعی و فرصت محوری به جای سیاه نمایی و ناامیدی از ویژگی‌های نگاه اجتماعی این رسانه به مسئله اجتماعی بوده و هست. متأسفانه بسیاری از رسانه‌ها در آسیب‌های اجتماعی «رسانه زده» اند و پیرو فضای رسانه‌ای ایجاد شده صرفا مشاهده گرا هستند.

گروه جامعه روزنامه شهرآرا با پیگیری سوژه‌هایی مانند مردان و زنان بهبودیافته از چنگ اعتیاد بیش از آنکه به آسیب اجتماعی پیرو فضای اجتماعی بپردازد، با گفتگو و بازنمایی زندگی نجات یافتگان نشان داد رسانه بیش از آنکه فقط هشداری و آمارگرا باشد، پیشرو در حل مسئله است و به دنبال مخاطب بیشتر از «برجسته سازی» تاریک خانه سوژه نیست بلکه تفسیرگرا، مسئله محور، مسئولیت گرا و مصلح اجتماعی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->